Uvek uz dete

 

 
Omiljeno!
Dopada mi se ova stranica! Odaberite željenu akciju na stranici: Sačuvajte nas! (Bookmark)   Pošaljite Email prijatelju ... Salje mail ... Morate uneti validnu Email adresu! Šalji Hvala Vam! Vaš Email je uspešno poslat.  
Pomoć
Pomoć pri korišćenju sajta Informacije o funkcionalnostima Chicco sajta.
 
Omiljeno Sačuvajte stranice i dodajte ih u favorite, pošaljite ih prijatelju ili ih podelite na socijalnim mrežama.
 
Kursor Izaberite godište deteta i pronađite odgovarajući sadržaj koji je Chicco osmislio za njega.
O Chicco-u > Ovog meseca pricamo o...

Ovog meseca pricamo o...



buscopan

buscopan

minoxidil

minoxidil blog.frenchmarketing.co.uk

buy prozac

buy prozac uk webserver2.tacchimed.com.br

50mg sertraline

sertraline tablets 50mg roborav.com

buy sertraline 100mg online

sertraline buy online blog.thekid.me.uk

abortion techniques

when is the latest you can get an abortion read

progesterone naturelle

progesterone

naltrexone reviews

naltrexone reviews ski-club-auringen.de

lexapro and weed

lexapro and weed reddit femchoice.org

viagra wiki

viagra na prodej

symbicort inhaler instructions

symbicort coupon blog.bjorback.com

Vreme spavanja


San je narocito važan za malu decu: potreban im je da bi obnovila energiju potrošenu tokom njihovih dnevnih aktivnosti (na primer tokom plakanja, trckaranja okolo i igranja) i da bi omogucio njihov neuro psihološki razvoj. Nikada ih ne treba prekidati, cak i ako je vreme obroka, jer su bebe u stanju da odmah prilagode svoj instinktivni biološki ritam i probude se kada su gladne.

Tokom prvih nekoliko meseci života, bebe uobicajeno spavaju u 5 - 6 razlicitiih faza, ukupno 16 - 18 casova dnevno, a ostaju budne oko 6 casova. Ali, svaka beba ima svoje individualne potrebe, neke spavaju cak 20 casova dnevno, druge mnogo manje, neke spavaju u dugim intervalima, druge imaju kratke dremke. Ovakva ponašanja su sasvim normalna i treba da im se prilagodite što je moguce više.

Dok rastu, njihovo vreme spavanja se smanjuje do prosecnih 8 - 9 sati kada napune šest godina.

Šeme spavanja su i dalje individualne zato što na njih utice nekoliko faktora kao što su temperature, nasledni faktori, sredina.

Narocito tokom dana ogranicite, ali nemojte odlagati sve vaše normalne aktivnosti u kuci, i nemojte suviše zatamniti sredinu, da bi se vaša beba navikla da razlikuje dnevne dremke od nocnog spavanja i da bi postepeno razvila svoj ritam spavanja i budenja.

Položite bebu u kolevku na leda kada je pospana, ali još uvek budna, jer je bitno da dete ima, kao svoje poslednje secanje pre nego što utone u san, percepciju da se nalazi u kolevci, a ne u vašim rukama; ovo znaci da, ako se probudi tokom noci, nece se osetiti kao da se nalazi u stranoj sredini.

Najbolje je ne buditi je radi obroka ili promene pelene, ali, ako se ovo i desi, preporucuje se da smanjite svetlo bez da je probudite u potpunosti koristeci reci ili igracke.

Neke bebe zaspe lakše sa cuclom, koja zadovoljava njihov prirodni instinkt za sisanjem, i teši ih.

Druge sisaju palac, ali ovu naviku je teže kasnije ukloniti.

Uvek se preporucuje izbegavanje igre sa igrackama ili slicnih aktivnosti pre spavanja, jer one mogu uzbuditi decu; izaberite tihu muziku koja se ponavlja, možda onu koju je majka slušala tokom trudnoce, jer su bebe u stanju da cuju zvuke iz okoline, još od treceg meseca trudnoce.

Tokom cetvrtog meseca, bebe mogu spavati u svojoj sobi i tokom ovog perioda (4/6 meseci) mogu poceti da pokazuju znake uznemirenosti zbog odvojenosti. Ako vaša beba place, ostanite blizu nje ne uzimajuci je iz kolevke. Tešite je i ostavite meku igracku ili umirujuci objekat (prelazni objekat) u kolevci, ostavite vrata otvorenim da bi mogla da oseti prisustvo svojih roditelja. Cesto je tešite tokom dana velikom kolicinom fizickog kontakta.

Kada dostihnu 8 do 9 meseci starosti, bebe se suocavaju sa razvojnom fazom zvanom ‘'strah od stranaca'' i njihova šema spavanja može biti poremecena uznemirenošcu koju izazivaju stranci i nepoznati ljudi koje su videle tokom dana. Budite uz nju tokom ove faze i tešite je, pojacavajuci njeno samopouzdanje kad god je to potrebno. Pre nego što bebe zaspu, pricajte im nežno, procitajte pricu ili otpevajte uspavanku.

Kada dostignu 12 meseci starosti, pokušajte da ustanovite prijatan i ponavljajuci ritual pred spavanje: odvedite ih da operu zube, recite laku noci svim njihovim igrackama i procitajte bajku zajedno. Sve ove aktivnosti ce pratiti bebu dok tone u san. Mama i tata treba da se smenjuju tokom ovih rituala. Kada je vaša beba jednom položena u kolevku, ne podižite je ako pocne da place, samo je utešite bez grdenja.

Kada deca dostignu oko dve i po godine starosti, mogu se premestiti u krevet i, ako još uvek koriste cuclu, ukolini je tokom dana ili noci i, pre nego što dostignu tri godine starosti, možete pokušati da ih naucite na pelenu.

Zapamtite da konsolidacija pravilnih šema spavanja i budenja je jedan cialis od glavnih ciljeva za dete i povezana je sa pozitivnim emocionalnim aspektom. Promene u detetovom životu, promena navika i napeti porodicni odnosi mogu uticati na detetovu šemu spavanja. Zato treba da tešite i mazite dete kad kod imate priliku, jer je maženje oblik emocionalnog uveravanja koje je potrebno vašoj bebi i njenoj šemi spavanja.

Vreme za spavanje, kakva nocna mora!

Poremecaji spavanja pogadaju jedno od troje dece, izvor su uznemirenosti za roditelje zato što cesto imaju uticaj na kontekst odnosa tokom dana i na opštu dobrobit porodice.
Ovo su neki od najcešcih problema i saveti kako se najbolje nositi sa njima.
BUÐENJE PO SVAKU CENU. Cesto kada su deca starija do dve godine, pocinju da odbijaju da idu na spavanje, izmišljajuci beskonacna pitanja, zahteve cak i odgovarajuci plac.
U ovim slucajevima, deca pokazuju teškoce u prihvatanju pomisli das u odvojena od njihovih roditelja. Zapravo, san se vidi kao nešto strano za njih, nešto što ih odvaja od mame i tate.
Pokušajte da stvorite rutinu pre spavanja, ne preterano krutu, vec predvidljivu i bolju. Bitno je uraditi sve na miran nacin, bez stresa i nagraditi decu ako su tokom cele noci bila mirna u sobi.
BUÐENJE RANO UJUTRU. U nekim slucajevima, deca se mogu probuditi vrlo rano i probuditi celu porodicu. U ovom slucaju je najverovatnije da se dete dobro naspavalo. Ako je dete malo, dobra je ideja ostaviti ga u kolevci, sa njegovim uobijcajenim igrackama, a ako place, uveriti ga u prisustvo mame i tate stajanjem pored kolevke, ali ne i uzimanjem u ruke. Ako vec ima 4 - 5 godina starosti, možete ustanoviti pravila da ne sme da napusti sobu i sme sam da se igra pre dorucka, noseci na umu da treba dag a nagradite ako se pridržava ovih pravila. Konacno, treba da pokušate sa smanjenjem njegovih popodnevnih dremki i da ga stavite u krevet malo kasnije uvece.
BUÐENJE U TOKU NOCI (NESANICA). Približno 10 - 15 % dece se cesto budi tokom noci. Ovo cesto ima veze sa problemima sa ishranom, uznemirenošcu zbog odvojenosti, roditeljima koji su previše zahtevni, ili dete vidi prednost u plakanju (igra, maženje itd.). Ovo takode može biti mehanizam stvoren navikom hranjenja bebe tokom noci da bi se uspavala.
Stoga se preporucuje izbacivanje nocnih obroka. Pokušajte da uspavate svoje dete u kolevci, po mogucstvu u vašem prisustvu, ali ne držeci ga u rukama.
Ako place zbog uzemirenosti (narocito uznemirenosti zbog odvajanja, koja se obicno javlja izmedu 6 meseci i 2 godine starosti), možete ostati u njegovoj blizini, držeci ruku na njegovom telu, pricajuci mu na pocetku, a zatim samo stajati pored njega u tišini. Takode se savetuje da date detetu umirujuci objekat, koji ga može utešiti.
Tokom dana, posvetite malo više pažnje vašem detetu, mazeci ga, igrajuci se sa njim, a zatim izenada nestajuci i pojavljujuci se malo potom.
NOCNE MORE (PAVOR NOCTURNUS). Nocne more su episode (5/15 minuta) intenzivnog straha, koje se dešavaju obicno tokom prvih nekoliko sati spavanja; deca su uplašena ali ne i svesna, ne bude se, i sledeceg dana se nicega ne secaju.
Loši snovi su slican fenomen, kada se deca probude i placu. Sledeceg jutra su u stanju da se prisete svojih zastrašujucih snova.
Ovi dogadaji su uobicajeno povezani za faze rasta kroz koje dete prolazi (uznemirenost zbog odvojenosti, strah od stranaca, brige oko škole...). Imajte na umu da takode mogu biti izazvane nasilnim filmovima ili emisijama videnim na televiziji.
Preporucljivo je da tešite i mazite vašu bebu, bez budenja; ako je budna, bitno je objasniti joj da je to bio samo strašan san i umiriti je. Razgovor o njenim strašnim snovima je dobra ideja, jer joj možete pomoci u zamišljanju srecnog kraja koji se pretvara u nešto pozitivno.
MESECARENJE. Deca mogu hodati u snu i izvršavati polu voljne radnje. Deca takode mogu pricati u snu, na nejasan i cudan nacin. Ovo je nasledna karakteristika i obicno se vida kod dece izmedu 4 i 15 godina starosti. Najbolje je ne buditi vaše dete i nežno ga vratiti u krevet. Takode je bitno postaviti sigurnosnu ogradicu na vrhu stepeništa i pobrinuti se da ulazna vrata budu uvek zatvorena. Pokušajte da se postarate da vaše dete ne bude preterano umorno ili iscrpljeno pre odlaska na spavanje.
STRAH OD MRAKA. Strahovi su normalni u detinjstvu i cesto su povezani sa onima koje imaju roditelji. Za decu, oni su oblik unutarnje uznemirenosti, koju ponekad otvoreno ispoljavaju. Strah od mraka, zapravo, krije mnogo dublji strah od napuštanja: deca se u mraku osecaju usamljeno i nezašticeno.
Za vaše dete je bitno da prica o svojim strahovima, i da oseti fizicku i emocionalnu blizinu oba roditelja.

f

Korisne informacije

Misija

Novosti iz Chicco radnji

Chicco katalog

Pronađite Chicco radnje